3º ESO



Hi class,

how are you?
Vamos a repasar un poco... 










REPASO PARA LAS VACACIONES:

Click -->  LISTADO VERBOS IRREGULARES

Click -->VOCABULARIO MUSIC

Click --> Vocabulario CINEMA

Click --> Pasado simple

Click --> Pasado Continuo

VOCABULARIO JOBS AND PROFESSIONS:


Comparatives and Superlatives


Forming regular comparatives and superlatives

  1. We use comparatives to compare two things or two people. (e.g She is taller than her husband.)
  2. Superlatives are used, however, to compare to show the difference between more than two things or more than two people. (e.g Paris is the biggest city in France)
  3. To form comparatives and superlatives you need to know the number of syllables in the adjective.Syllables are like "sound beats".
For instance:
  • "find" contains one syllable,
  • but "finding" contains two — find and ing.

The rules to form comparatives and superlatives:

1. One syllable adjective ending in a silent 'e' — nice
  • Comparative — add 'r' — nicer
  • Superlative — add 'st' — nicest
2. One syllable adjective ending in one vowel and one consonant — big
  • Comparative — the consonant is doubled and 'er' is added —bigger
  • Superlative — the consonant is doubled and 'est' is added—biggest
 3. One syllable adjective ending in more than one consonant or more than a vowel —highcheap
  • Comparative — 'er' is added — highercheaper
  • Superlative — 'est is added — highestcheapest
4. A two syllable adjective ending in 'y' — happy
  • Comparative — 'y' becomes 'i' and 'er' is added — happier
  • Superlative — 'y' becomes 'i' and 'est' is added — happiest
5. Tow syllable or more adjectives without 'y' at the end  exciting
  • Comparative  more + the adjective + than  more exciting than
  • Superlative  more + the adjective + than  the most exciting 
Examples:
  • The Nile River is longer and more famous than the Thames.
  • Egypt is much hotter than Sweden.
  • Everest is the highest mountain in the world.
  • This is one of the most exciting films I have ever seen.
boy
baby
Peter (6 years old)
Charley (5 months old)
Peter is older than Charley.
Charley is younger than Peter.

Irregular comparatives and superlatives

AdjectivesComparativesSuperlatives
badworseworst
far(distance)fartherfarthest
far(extent)furtherfurthest
goodbetterbest
little  lessleast
manymoremost
muchmoremost

How to use comparatives and superlatives

ComparativesSuperlatives
Comparatives are used to compare two things or two people:
Alan is taller than John.
Superlatives are used to compare more than two things or two people. Superlative sentences usually use 'the':
Alan is the most intelligent.

Similarities

To express similarities use the following structure:
... as + adjective + as ...
Examples:
  • Mike is as intelligent as Nancy.
  • Larry is as popular as Oprah.


 CHRISTMAS TIME!!!!!




Vamos a realizar un proyecto:
                      Christmas in different cultures
Trabajaremos en grupos. Cada grupo trabajará con un país. Nos dividiremos las tareas dentro del grupo:

     1) Busca información sobre el país que te ha tocado (mapa, bandera, idioma...)
    2) ¿Qué se hace en este país durante la Navidad? ¿cuál es la comida típica?
    3) ¿Cómo se dice Feliz Navidad en ese idioma?
    4) ¿Qué personajes navideños son característicos de este país?

*Hay que añadir fotos o dibujos de cada parte del proyecto.

*Plamaremos toda la infromación en una cartulilna que será expuesta en el pasillo del instituto.

*Contará para la nota final de la evaluación.

*Se valora la originalidad.

 Entra en esta página para sacar información en inglés:
 http://www.whychristmas.com/cultures/



                  CHRISTMAS TIME!!!!!




Vamos a realizar un proyecto:
                      Christmas in different cultures
Trabajaremos en grupos. Cada grupo trabajará con un país. Nos dividiremos las tareas dentro del grupo:

     1) Busca información sobre el país que te ha tocado (mapa, bandera, idioma...)
    2) ¿Qué se hace en este país durante la Navidad? ¿cuál es la comida típica?
    3) ¿Cómo se dice Feliz Navidad en ese idioma?
    4) ¿Qué personajes navideños son característicos de este país?

*Hay que añadir fotos o dibujos de cada parte del proyecto.

*Plamaremos toda la infromación en una cartulilna que será expuesta en el pasillo del instituto.

*Contará para la nota final de la evaluación.

*Se valora la originalidad.



Presente Continuo:


Practice... (escribe un comentario sobre lo que están haciendo, al menos 3 personajes de esta imagen). 

Entrad en el enlace y ver el vídeo
       
Presente Continuo



Likes






Hacer click--> Juego para practicar: like or don't like (British Council)

No hay comentarios:

Publicar un comentario